Kategorisering af tilbud
Vælg de rigtige kategorier og nå din målgruppe
Det helt særlige ved Socialkompas er, at den kan bygge bro mellem tilbud og borger. Derfor er det også helt centralt, at borgere kan finde de tilbud, der er aktuelle for dem i netop deres livssituation. Dette sikres blandt andet gennem den rigtige kategorisering af tilbuddet. Her kan du nemlig vælge formål, målgruppe og aktiviteter, så det bliver lettere at fremsøge tilbud, der passer til ens livssituation og præferencer.
Formål og målgruppe - Hvem henvender tilbuddet sig til?
Det første, som du skal vælge, når du opretter dit tilbud, er tilbuddets formål og målgruppe. Her skal du altså gøre klart, hvem tilbuddet henvender sig til.
Det første parameter er aldersgruppen, som tilbuddet er henvendt til. Hvis tilbuddet fx kun er for voksne, kan du sætte alderen til 18-120 år.
Derefter kan du vælge formålet med tilbuddet blandt en række overkategorier. Bemærk, at det kun er muligt at vælge tre overkategorier. På den måde sikrer vi os nemlig at søgninger efter bestemte formål bliver målrettede og giver relevante resultater for brugeren.
Når du vælger overkategorier har du mulighed for at uddybe og præcisere kategoriseringen yderligere gennem underkategorierne. Hvis du fx vælger "Børne- og ungeliv" har du mulighed for at vælge en række relevante underemner i kategorien.
Aktiviteter - Hvad indebærer tilbuddet?
Når du har defineret målgruppen for tilbuddet, skal du vælge, hvilke aktiviteter tilbuddet indeholder. Gennem hvilke aktiviteter opnår tilbuddet sit formål? Ved at lave denne kategorisering, kan borgere søge efter specifikke aktiviteter, som de ønsker at deltage i. Her kan du igen vælge tre forskellige aktivitetstyper.